Kohderyhmiä Isossa-Britanniassa ovat +50 ikäluokat, nuoret ja keski-ikäiset hyvin koulutetut ja hyvätuloiset, jotka etsivät uusia matkakohteita. Lapsiperheitä kiinnostaa edelleen joulumatkailu.
Puhdas luonto ja hieman syrjäinen sijaintimme muuhun Eurooppaan nähden ovat myyntivalttejamme, erityisesti pandemian jälkeen. Britit haluavat lomailla kohteissa, joissa on tilaa, puhdasta luontoa, kulttuuria ja erilaisia aktiviteetteja ja Suomessa kaikkea tätä on tarjolla. Paikallinen elämäntapa, suomalainen ruoka, ohjatut luontoaktiviteetit, villieläinten katselu ja "workation"-lomat ovat kaikki kiinnostavia briteille.
Hyvinvointimatkailu on vahvassa nosteessa Isossa-Britanniassa, ja Suomesta löytyy kiinnostavaa tarjontaa niin kylpylöiden, erilaisten retriittien, luontomeditaation, joogan, saunaelämysten kuin "digital detoxinkin" muodossa.
Kestävä matkailu kiinnostaa brittejä kasvavassa määrin. Briteille kestävä matkailu ei tarkoita ainoastaan sitä, miten matkakohteeseen matkustetaan, vaan myös sitä mikä majoitusmuoto kohteessa valitaan ja mitä aktiviteetteja harrastetaan. Suomessa on paljon kestävästi toteutettuja vaihtoehtoja matkailuun, meidän pitää vain osata aktiivisesti kertoa näistä myös brittimatkustajille.
Suomalainen luksus esimerkiksi uniikkien erikoismajoitusten muodossa on ehdoton myyntivaltti Isossa-Britanniassa. Monilla briteillä on pandemian aikana säästyneitä varoja ja matkoihin ollaan valmiita panostamaan enemmän myös rahallisesti. Hinta-laatu -suhde pitää kuitenkin olla kunnossa, jotta brittien kiinnostus saadaan säilymään myös jatkossa.
Terveysturvallisuus, korkea hygieniataso ja joustavuus matkojen ehdoissa ovat briteille erittäin tärkeitä asioita. Suomella on maine toimivana, turvallisena, puhtaana ja onnellisena maana – kaikki tämä houkuttelee brittejä.
Alla olevasta näkymästä löytyy suunnitellut toimenpiteet Ison-Britannian markkinalle.