Yrityksille ja DMOille
Koulutuspäivässä sukellamme strategisen ajattelun syövereihin ja tutustumme sen rooliin matkailuliiketoiminnan kehittämisessä. Opimme tekemään oikeita strategisia valintoja, jotka toimivat pohjana menestyksekkäälle liiketoiminnalle. Lisäksi pureudumme verkostojen merkitykseen liiketoiminnassa.
Kohderyhmä: yritykset
Hakeeko alueesi kasvua kansainvälisiltä markkinoilta? Toteuta Visit Finlandin Matkailuyritysten kansainvälistymisoppaan mukainen valmennuspolku ja varmista, että mukaan lähtevien yritysten valmiudet ovat kunnossa.
Lue lisää Matkailuyritysten kansainvälistymisvalmennuksesta.
Kohderyhmä: yritykset
Perehdymme matkailualan asiakkaisiin ja heidän ostopolkuihinsa. Opit tunnistamaan erilaiset kohderyhmät ja luomaan ostajapersoonia sekä ymmärrät matkailijoiden päätöksentekoprosessin kotimaan ja kansainvälisten matkustajien näkökulmasta. Koulutuspäivän päätteeksi sinulla on valmiudet luoda ostajapersoonia ja ymmärtää matkailijoiden ostopolkujen merkitys liiketoiminnalle.
KOULUTUSPÄIVÄN TULOS: Ostajapersoonat ja ostopolut
Kohderyhmä: yritykset
Visit Finlandin kohderyhmien käytännönläheinen valmennus, jossa ohjataan osallistujia kehittämään tuotteitaan kohderyhmien mukaisesti. Aluksi tutustuminen kohderyhmien motiiveihin ja kuluttajakäyttäytymiseen. Tämän jälkeen työpajana tuoteanalyysi, tuotteiden vahvuuksien ja kehittämiskohteiden paikantaminen. Osallistujilla tulee olla tuotekuvaukset mukana valmennuksessa.
Kohderyhmä: yritykset
Mitkä tekijät ovat menestyneen matkailualueen kehittämisen ytimessä? Tarkastelemme erilaisia organisaatiomalleja ja niiden merkitystä aluekehittämisessä. Perehdymme verkostojohtamiseen ja yhteistyön merkitykseen matkailun menestyksessä.
Kohderyhmä: alueorganisaatiot
Pureudumme matkailun vetovoimatekijöihin ja niiden myyntiargumentointiin. Opit tunnistamaan kilpailijoiden vahvuudet ja heikkoudet kilpailija-analyysin avulla sekä luomaan ainutlaatuisia myyntiargumentteja omille matkailutuotteillesi. Lisäksi opit kiteyttämään myyntiviestisi napakkaan ja vaikuttavaan hissipuheeseen. Koulutuspäivän päätteeksi sinulla on valmiudet erottua kilpailijoista, korostaa tuotteidesi vahvuuksia ja vakuuttaa asiakkaat ainutlaatuisella myyntiargumentoinnilla.
KOULUTUSPÄIVÄN TULOS: Kilpailija-analyysi, USP ja hissipuhe
Kohderyhmä: yritykset