4 päivän valmennus
Valmentaja: Mood of Finland Oy, Anu Nylund
Vastuullisen matkailun nykytila ja määritelmät
Lyhyt johdanto vastuullisuuden nykytilanteeseen; käymme läpi vastuullisen matkailun osa-alueet, ajankohtaiset nostot ja esimerkkejä meiltä ja muualta. Käymme läpi ajankohtaiset tutkimukset ja perehdymme asiakasymmärrykseen.
Vastuullisten palveluiden tuotteistaminen
Käymme läpi vastuullisuuden osa-alueet yrityksen toiminnan ja tuotteistamisen näkökulmasta. Hyödynnämme vastuullisuuspolkua, jonka avulla osallistujat tunnistavat toimintansa vahvuudet ja kehittämisen kohteet.
Tutustumme tulevaisuuden trendeihin ja perehdymme uudistavaan matkailuun.
Vastuullisuudesta lisäarvoa
Osallistujilla on selkeä kuva vastuullisen toiminnan sisällöistä, jotka tuovat lisäarvoa tuotteistamiseen. Ensimmäinen tuoteidea on valmis.
Valmentaja: Nice Group Consulting Oy, Pirjo Räsänen
Millaisia asiakkaita, millä markkinoilla?
Vastuullisen matkailun piiriin sisältyy asiakasryhmiä, joille ei ole aiemmin erikseen huomattu tuotteistaa palveluita. Perehdymme syvällisemmin inklusiivisuuteen trendinä, vastuulliseen matkailijapotentiaaliin ja erilaisiin asiakasryhmiin.
Ymmärrä asiakkaan tarpeita
Jo pienin muutoksin voimme palvella kokonaan uusia kohderyhmiä ja toteuttaa uusia tuotteita. Mutta miten? Käymme läpi erityisryhmien palvelun osa-alueita miettien mikä kohderyhmistä sopisi minulla parhaiten. Luonnostellaan yhdessä tuoteideoita eteenpäin.
Markkinoi ja viesti oikein
Markkinointi ja viestintä voi vahingossa sulkea potentiaalisia asiakkaita pois ja jopa kertoa, että tämä palvelu ei kuulu jollekin. Perehdymme tuhtiin inklusiivisen markkinoinnin ja viestinnän pakettiin.
Valmentaja: Tarinakone Oy, Anne Kalliomäki
Vastuullisuus ja tarinallistaminen
Tarinallistamisen avulla yritys tuo vastuullisuuden mukaan tuotteisiin elämyksellisellä tavalla. Johdannossa käymme läpi esimerkkejä tarinallistetuista tuotteista.
Tuotteen tarina
Stooripuu-menetelmän avulla tunnistamme tuotteen tarinan elementit. Tuomme myös vastuullisuuden mukaan tarinaan.
Tarinallistettu tuote
Lopuksi osallistujat hahmottelevat tarinan avulla jo omaa tuotetta, jossa huomioidaan myös yrityksen tärkein vastuullisuusteema.
Valmentaja: Nice Group Consulting Oy, Kirsi Mikkola
Löydy monikanavaisesti, ole saavutettavissa digitaalisesti
Teemme tuotteille digitaalisen löydettävyyden ja saavutettavuuden analyysin ja teemme tuotteista löydettäviä monikanavaisesti. Osallistujat ymmärtävät miten tekoälyä voidaan hyödyntää käytännössä tuotteiden löydettävyyden parantamiseksi.
Digitaalinen asiakaspolku
Opimme mistä digitaalinen asiakaspolku ja sen kohtaamispisteet rakentuvat, kuinka viestitään vastuullisesti ja miten vastuullinen toiminta tehdään näkyväksi tarinan keinoin.
Digitaalinen ostettavuus
Laadimme käytännönläheisen suunnitelman, miten tuotteiden ostettavuutta parannetaan monikanavaisesti.
#nicegroup #matkailu #visitfinland