Siirry sisältöön
Uutinen 05.04.2024

Löytyykö matkailutuotteesi visitfinland.comin viime talven suosituimpien listalta?

Kuva: Konsta Punkka

Kansainvälisille matkailijoille suunnatun visitfinland.com -sivuston tuotetietojen perusteella matkailijat olivat talvella 2023–2024, kuten syksylläkin, eniten kiinnostuneita aktiviteeteista ja perheille suunnatuista sekä paikallisiin erikoisuuksiin luokitelluista tuotteista.

Yksittäisenä tuotteena visitfinland.com -sivuston kävijöihin vetosi revontuliretki Rovaniemellä eri kieliversioina. Matkailun ammattilaisia kiinnosti travel trade -sivustolla kestävyys.

Visitfinland.comin All things to do -hakusivulla suosituimmat tuotekategoriat joulu-helmikuussa 2024:

  • activities (25 % katselukerroista)
  • families (9 %)
  • uniquely local (8 %)
  • design and art (5 %)
  • northern lights (5 %)

Visitfinland.com suosituimmat tuotteet ja niiden kieliversio joulu-helmikuussa 2023-2024

  • Helsinki New Year, en
  • Moominworld Theme Park, ja
  • Northern Lights Wilderness Tour in Rovaniemi, es/de/en/it
  • Polar Night Light Festival 2024, en
  • Sampo Icebreaker Cruise, en
  • Night Snowshoeing Adventure Under the Northern Lights, en
  • Nuuksio Reindeer Park, fr

Visitfinland.com suosituimmat linkit ulkopuolisille tuotesivuille joulu-helmikuussa 2023-2024

  • wildaboutlapland.com/northern lights wilderness tour 2/
  • apukkaresort.fi
  • winterent.fi
  • experience365.fi/icebreakersampo/
  • santaclausoffice.com/

DataHubissa jo lähes 8 000 tuotetta

Visitfinland.comin lisäksi yli 40 eri julkaisukanavaa, mukaan lukien lukuisat suomalaiset alueorganisaatiot, hyödyntävät DataHubia markkinoidessaan sekä ulkomaisille että kotimaisille matkailijoille. Julkaisukanavien määrä kasvaa Visit Finlandin tavoitteen mukaisesti koko ajan.

DataHubissa oli helmikuun 2024 loppuun mennessä lähes 8 000 matkailutuotetta (+6 % elokuun lopusta) yli 2 300 suomalaiselta yritykseltä (+6 % elokuun lopusta). DataHub-tuotteiden osuudet alueittain helmikuun 2024 loppuun mennessä olivat:

• Järvi-Suomi 41 % (3 260 tuotetta, +5 % elokuun lopusta)
• Rannikko-saaristo 28 % (2 250 tuotetta, +5 % elokuun lopusta)
• Lappi 23 % (1 820 tuotetta, +9 % elokuun lopusta)
• Helsinki 8 % (640 tuotetta, +9 % elokuun lopusta)

Kestävän matkailun Sustainable Travel Finland (STF) -merkin saaneiden yritysten tuotteita oli DataHubissa helmikuun loppuun mennessä yhteensä lähes 1 420 (+10 % marraskuun lopusta), mikä oli 18 % kaikista DataHubin tuotteista. Osuus oli noussut marraskuun lopulta prosenttiyksiköllä. STF-yritysten tuotteiden osuudet alueittain helmikuun 2024 loppuun mennessä olivat:

  • Helsinki 38 % (240 tuotetta)
  • Lappi 23 % (420 tuotetta)
  • Rannikko-saaristo 14 % (330 tuotetta)
  • Järvi-Suomi 13 % (430 tuotetta)

Haluatko lisätä omia yritys- ja tuotetietojasi tietokantaan julkaisukanavien hyödynnettäväksi?

DataHub on suomalaisille matkailuyrityksille ja -alueille maksuton tapa tallentaa yritys- ja tuotetietojaan useiden eri kanavien hyödynnettäväksi, joilla markkinoidaan suomalaisia matkailutuotteita ulkomaisille ja kotimaisille matkailijoille. Tuotetiedot Visit Finlandin ulkomaisille matkailijoille sekä matkailun ammattilaisille suunnatuille verkkosivulle tuodaan rajapinnan kautta suoraan Visit Finlandin DataHub-tuotetietokannasta.

Tutustu ja liity DataHubiin

Tutustu DataHub-tilastoihin