Siirry sisältöön
Tiedote 02.01.2024

Vesku-poro hurmaa matkailijoita sosiaalisessa mediassa

Kuvauksissa Vesku muun muassa söi, kuljeskeli metsässä, kiipesi tunturin päälle, oli mukana joogassa ja nautiskeli elämästään. Kuva: Visit Finland.

Kansainvälistä matkailua edistävän Visit Finlandin ja Lapin alueorganisaatioiden yhteisen kampanjan päärooliin nousee sympaattinen Vesku-poro. Juuri alkaneen kampanjan tavoitteena on lisätä Lapin kesän tunnettuutta erityisesti eurooppalaisten, mutta myös yhdysvaltalaisten ja japanilaisten matkailijoiden keskuudessa.

Sosiaalisessa mediassa toteutettavassa kampanjassa somevaikuttaja Vesku-poro (@veskuthereindeer) esittelee Lapin ainutlaatuisia myyntivaltteja lukuisille silmäpareille ympäri maailmaa. Instagramin videoilla Vesku-poro seikkailee Lapin kauniissa kesämaisemissa. Markkinointikampanjassa tuodaan esille Lapin kesän ainutlaatuisia myyntivaltteja.

– Uskomme, että porot todella tietävät, miten elää sopusoinnussa luonnon kanssa; nauttien valoisista kesäöistä, hengittäen maailman puhtainta ilmaa ja kokien arktisen erämaan parhaimmat puolet. Nämä ovat keskeisiä tekijöitä suomalaisen onnellisuuden ja hyvinvoinnin taustalla, joita haluamme jakaa matkailijoillekin, Visit Finlandin markkinointijohtaja Heli Jimenez kertoo.

Kampanjan pääroolissa esiintyvä Vesku on nuori poro uros, kermikkä, kuusamolaisen Kujalan porotilan asukas. Nuorena poronvasana orvoksi jäänyt Vesku on kasvanut ihmisten hyvässä hoidossa ja on persoonallisen ulkonäkönsäkin vuoksi tottunut esiintymisiin. Kesällä 2023 Lapissa toteutettuihin kuvauksiin Vesku-poro osallistui omistajiensa kanssa.

– Kuvauksissa Vesku muun muassa söi, kuljeskeli metsässä, kiipesi tunturin päälle, oli mukana joogassa ja nautiskeli elämästään, eli toisin sanoen nautti koko sydämestään Lapin kesästä, Jimenez jatkaa.

Visit Finland toteuttaa Lapin kesämatkailun tunnettuutta kasvattavan kampanjan yhdessä viiden matkailun alueorganisaation, Ruka-Kuusamon, Visit Rovaniemen, Visit Levin, Visit Ylläksen ja Lapland North Destinationsin kanssa. Kampanjan pääkohdemarkkinat ovat Saksa ja Alankomaat, mutta Veskun seikkailuja markkinoidaan myös italialaisille, espanjalaisille, ranskalaisille, isobritannialaisille, yhdysvaltalaisille ja japanilaisille.

Vesku the reindeer Instagramissa 

Lisätietoja medialle:

Heli Jimenez, Senior Director, Marketing
Business Finland | Visit Finland
heli.jimenez (at) businessfinland.fi, 050 594 3832

Heli Hemgård, Communications Manager
Business Finland | Visit Finland
heli.hemgard (at) businessfinland.fi 040 901 5219

Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Visit Finland on osa Business Finlandia www.visitfinland.fi www.visitfinland.com

Business Finland on suomalainen julkinen toimija, joka tarjoaa innovaatiorahoitusta ja kansainvälistymispalveluita, edistää matkailua ja investointeja sekä osaajien houkuttelua Suomeen. Organisaatiossa työskentelee 760 asiantuntijaa 37 toimipisteessä maailmalla ja 16 toimipaikassa Suomessa. Business Finland on osa Team Finland -verkostoa. www.businessfinland.fi